heineken logo

Politika odgovornog konzumiranja alkohola

Kao jedan od vodećih svjetskih proizvođača piva, prepoznajemo svoju odgovornost da ljude potičemo na umjereno i odgovorno uživanje u pivu koje je u skladu s pozitivnim životnim stilom.

Istovremeno, ne vjerujemo da su opća ograničenja proizvodnje, prodaje i potrošnje najučinkovitiji način tretiranja problema neodgovornog konzumiranja alkohola. Vjerujemo da se najbolji rezultati mogu postići specifičnim, ciljanim postupcima.

Naša Politika odgovornog konzumiranja alkohola skup je standarda i parametara koji izražavaju naša mišljenja i predstavljaju temelj našim postupcima u svim pitanjima povezanim s alkoholom.

U nastavku saznajte više o sljedećim temama

Zašto smo osmislili Politiku odgovornog konzumiranja alkohola

Milijuni ljudi diljem svijeta uživaju u našem pivu i piju ga umjereno. Naravno, ima i onih koji ne piju odgovorno i kod kojih alkohol može prouzročiti stvarne poteškoće. Kao odgovor na to, neke države pokušavaju ograničiti proizvodnju, prodaju i potrošnju alkohola, uključujući pivo.

Mi ne smatramo da je to najbolji način za rješavanje problema neodgovornog konzumiranja alkohola. Zapravo, to ima snažniji učinak na one potrošače koji pivo, vino i žestoka pića piju umjereno. Zato vjerujemo da su za pomoć osobama koje imaju problem s alkoholom potrebne specifične, ciljane mjere, te da će većina potrošača usvojiti odgovorni stav ako ih se informira o utjecajima alkohola.

Naša Politika odgovornog konzumiranja alkohola skup je standarda i parametara koji izražavaju naša mišljenja i predstavljaju temelj našim postupcima u svim pitanjima povezanim s alkoholom.

Za što se zalaže naša Politika odgovornog konzumiranja alkohola

Vjerujemo da pitanja u vezi s alkoholom treba rješavati u partnerstvu, a naša pravila o alkoholu prikazuju našu predanost u podržavanju relevantnih znanstvenih istraživanja i suradnji s drugim proizvođačima, vladama, nevladinim i drugim zainteresiranim organizacijama.

Politika odgovornog konzumiranja alkohola kompanije HEINEKEN (HEINEKEN Alcohol Policy) sadrži glavna načela koja promiču odgovornu konzumaciju alkohola kod svih ljubitelja piva:

  1. Odgovorna konzumacija piva može biti u skladu s ujednačenim, pozitivnim životnim stilom za većinu odraslih osoba koje odluče piti.
  2. Informirani pojedinac odgovoran je za vlastito ponašanje.
  3. HEINEKEN je predan podizanju svijesti o odgovornoj konzumaciji alkohola.
  4. Zahtijevamo odgovorno ponašanje od svih zaposlenika naše kompanije širom svijeta.
  5. Od HEINEKENOVIH operativnih kompanija traži se da njihove komercijalne aktivnosti budu u skladu sa zakonskim zahtjevima i da ne potiču neodgovornu konzumaciju alkohola.
  6. Želimo pomoći u sprječavanju zloporabe i neispravnog korištenja alkohola kroz dijalog i aktivnosti.
  7. Primjena Politike odgovornog konzumiranja alkohola kompanije HEINEKEN obvezna je u svim HEINEKENOVIM operativnim kompanijama.

Projekt Za odgovorno odrastanje mladih

HEINEKEN Hrvatska je 2013. pokrenuo projekt Za odgovorno odrastanje mladih. Glavni ciljevi projekta bili su educirati roditelje i tinejdžere o opasnostima zloporabe alkohola, važnosti sprječavanja maloljetničke konzumacije alkohola, povećati roditeljske kompetencije te poboljšati komunikaciju između roditelja i tinejdžera. U partnerstvu s Psihološkim centrom TESA i portalom žena.hr pokrenuto je online savjetovalište https://zena.rtl.hr/za-odgovorno-odrastanje-mladih

Od 2016. godine projekt je proširen te je započela suradnja s pet srednjih škola u gradu Karlovcu i s Policijskom upravom karlovačkom. U školama su organizirana predavanja za učenike prvih razreda i njihove roditelje. Predavanja za učenike održali su predstavnici PU karlovačke, a teme o kojima su govorili bile su ovisnosti te utjecaj alkohola na ponašanje. Među učenicima su se iznimno popularnim pokazale 'pijane naočale' koje simuliraju utjecaj alkohola na perceptivne i reakcijske sposobnosti.

Predavanja za roditelje održali su psiholozi Psihološkog centra TESA. Oni su govorili o ulozi roditelja tijekom adolescencije te komunikaciji između roditelja i njihovih tinejdžera. Tako su roditelji imali priliku isprobati vježbe uspostavljanja boljeg svakodnevnog odnosa s djecom, a također su dobili i korisne praktične savjete. Nakon serije predavanja, provedeno je istraživanje u kojem je sudjelovalo preko 200 roditelja u svakoj fazi istraživanja (2016. i 2017.) te ukupno 450 srednjoškolaca.

Istraživanje među srednjoškolcima donijelo je nekoliko zanimljivosti. Kao prvo, kada je riječ o maloljetničkoj (ne)konzumaciji nije zamijećena bitna razlika s obzirom na spol. Kao drugo, iako se ustanovilo da je gotovo 90% učenika prvog razreda srednje škole barem jednom probalo neko alkoholno piće, rezultati su pokazali da je značajna većina svjesna zdravstvenih rizika konzumacije alkohola. Osim toga, vrlo je korisno što su se istraživanjem identificirali ključni faktori koji sprečavaju maloljetnike da konzumiraju alkohol. To su prije svega strah od roditelja, zabrana prodaje alkohola maloljetnicima te strah od kršenje zakona i kažnjavanja.

Kako je projekt proveden u dvije faze, educiranje roditelja se pokazalo vrlo korisnim. Naime, nakon obje serije predavanja (2016. i 2017.) roditelji su ispunjavali upitnike znanja kojima se nastojalo saznati koliko razumiju ponašanje tinejdžera te kako im najbolje pristupiti u komunikaciji. Nakon druge faze projekta, roditelji su ostvarili bolje rezultate što je pokazatelj usvajanja novih znanja i povećanja roditeljskih kompetencija.

Projekt je bio dobro zastupljen u medijima te je njegova ambasadorica bila poznata TV voditeljica Daniela Trbović. O projektu i njemu vezanim temama moglo se čitati u raznim edukativnim člancima objavljenim u tiskanim i online izdanjima različitih medija.

Kampanja Pravi frajeri znaju mjeru

HEINEKEN zauzima čvrst stav da je neumjerenost u alkoholu štetna za pojedinca, društvo, ali i za samu kompaniju. Ključni aspekt HEINEKENOVE strategije poslovanja je učiniti „umjerenost“ poželjnom, što je zapravo jedna od glavnih odgovornosti proizvođača alkoholnih pića. Zato na globalnoj i lokalnoj razini HEINEKEN redovito provodi kampanje o odgovornoj konzumaciji. Tako je na primjer u kampanji Pravi frajeri znaju mjeru (Moderate Drinkers Wanted) stavljen naglasak na žene koje potiču muškarce da u pivu uživaju umjereno – i tako postanu njihovi heroji.

U sklopu kampanje, HEINEKEN Hrvatska je proveo lokalno istraživanje na reprezentativnom uzorku od 302 mlade osobe u dobi između 21 i 35 godina. Istraživanje je dalo uvid u navike hrvatskih milenijalaca. Rezultati su pokazali da domaći milenijalci slijede globalni trend umjerene konzumacije alkohola – važnija im je kvaliteta od količine, a zbog velikog utjecaja društvenih mreža sve više paze na osobnu reputaciju.